Metams einant į pabaigą ir šventiniam laikotarpiui praskaidrinant mūsų nuotaiką, įmonėms yra puiki proga susimąstyti ir dėlioti ateities planus. Šis sezonas – tai ne tik šventės, bet ir pasiruošimas ateinantiems metams. Itin svarbus šio pasiruošimo aspektas – numatyti galimą klientų neatsiskaitymą. “Credeo” ekspertų komanda paruošė gaires, kaip kiek įmanoma geriau numatyti galimus klientų bankrotus ir nemokumo atvejus, siekiant išvengti netikėtų nemalonių siurprizų.
Klientų nemokumo identifikavimo svarba
Kiekvienas verslo sandoris yra abipusis pažadas atsiskaityti laiku ir laiku pristatyti prekes. Tačiau versle rizika yra neišvengiama ir vienas skaudžiausių siurprizų yra tada, kai iki tol punktualiai atsiskaitantis klientas susiduria su finansinėmis problemomis ir negali įvykdyti savo pažado dalies, taip kenkdamas Jūsų verslui. Labai svarbu suprasti, kad tai yra reali rizika nepriklausomai nuo Jūsų kliento dydžio, o tokių scenarijų numatymas leidžia Jums būti pasiruošusiems ir miegoti ramiau, žinant, kad esate apsaugoti net ir blogiausioje situacijoje. Toks aktyvus požiūris ne tik padeda valdyti riziką, bet ir skatina tvirtus, pasitikėjimu grįstus santykius su klientais.
Klientų nemokumo požymiai
- Vėluojantys mokėjimai: jei iki šiol laiku mokėjęs klientas pradeda vėluoti su mokėjimais, tai yra įspėjamasis ženklas, kad galimai klientas susiduria su finansiniais sunkumais. Išsiaiškinkite priežastį tiesiogiai paklausdami kliento ir apsvarstykite galimybę pasinaudoti išsamesnėmis priemonėmis, pavyzdžiui, kreditinėmis ataskaitomis, verslo būklei įvertinti.
- Nenuoseklus bendravimas: kliento nereagavimas arba vengimas atsakyti į Jūsų laiškus, susijusius su atsiskaitymais už prekes ar paslaugas, gali būti ženklas, kad klientas susiduria su finansinėmis problemomis. Svarbu stebėti tokį kliento elgesį ir atitinkamai pritaikyti savo kreditų valdymo strategijas. Pavyzdžiui, galite padidinti dažnumą, kuriuo tikrinama kliento kredito būklė, net apriboti ar sustabdyti tolimesnį kreditavimą, kol situacija taps aiškesnė.
- Perteklinis naudojimasis kreditais: kliento nuolatinis Jūsų nustatyto prekinių kreditų limito viršijimas, prašymai dėl kredito limito padidinimo ar galiojimo termino pratęsimo gali būti signalas apie kliento finansinius sunkumus. Šie veiksmai rodo, kad klientas gali būti susidūręs su pinigų srautų problemomis ar netgi gali būti prisiėmęs per daug finansinių įsipareigojimų nei iš tikrųjų gali įvykdyti.
Kaip identifikuoti šiuos požymius?
- Nuolatinis stebėjimas: atidžiai sekite kliento atsiskaitymų tvarką ir bendravimo tendencijas, kad pastebėtumėte bet kokius nukrypimus nuo normos.
- Atviras bendravimas: skatinkite skaidrų dialogą su klientais. Reguliariai kalbant su klientais, galima daug sužinoti apie jų mokėjimo galimybes ir bendrą verslo būklę, galbūt tam tikri finansiniai sunkumai yra tik laikini.
- Kreditingumo įvertinimas: reguliariai tikrinkite kliento kreditingumą, kad sužinotumėte apie jo finansinę būklę. Kreditinės ataskaitos yra išsamūs dokumentai, turintys tiek viešai prieinamą, tiek privačią informaciją apie įmonę. Jeigu Jus tai domina, kreipkitės į „Credeo" - padėsime Jums išsirinkti tinkamą kreditinę ataskaitą.
- Informacija apie rinką: sekite informaciją apie ekonomines ir konkrečios pramonės šakos tendencijas, kurios gali turėti įtakos Jūsų klientų mokumui. “Credeo” visada seka Lietuvos įvairių sektorių būklę ir dalinasi žiniomis su savo klientais. Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir sekite mus LinkedIn, jeigu norite apie tai užinoti.
Proaktyvūs veiksmai, mažinantys klientų nemokumo rizikas
- Aiškios kreditavimo sąlygos: nustatykite aiškias kredito sąlygas ir informuokite apie jas klientą nuo pat pradžių, kad apibrėžtumėte lūkesčius ir galimų problemų sprendimo tvarką.
- Lankstūs sprendimai: klientams, susiduriantiems su laikinais sunkumais, paruoškite sprendimus, pavyzdžiui, pakoreguotus mokėjimo planus.
- Diversifikacija: venkite pernelyg didelės priklausomybės nuo kelių stambių klientų. Nė viena įmonė, nepriklausomai nuo jos dydžio, nėra pilnai apsaugota nuo nesėkmių. Net tarptautinės korporacijos gali susidurti su įvairiomis finansinėmis problemomis. Klientų bazės įvairinimas gali padėti sumažinti dėl nemokumo kylančią grėsmę Jūsų verslui.
- Teisinis pasirengimas: būkite pasiruošę ir žinokite savo, kaip paslaugų ar prekių tiekėjo, teises bei galimybes susidūrus su klientų nemokumu ir kaip atgauti pinigus, pavyzdžiui, skolų išieškojimo pagalba. Taip pat svarbu turėti aiškiai apibrėžtus atsiskaitymo terminus ir sąlygas, kurie padeda išvengti nesusipratimų ir suteikia teisinį pagrindą reikalauti skolos.
- Kreditų rizikos sumažinimo sprendimai: apsidrauskite nuo nemokumo rizikos įsigydami prekinių kreditų draudimą. Tai padės apsaugoti Jūsų verslą nuo finansinių nuostolių, susijusių su klientų nemokumu.
Ka daryti, jeigu taikomos priemonės nepadeda išvengti kliento nemokumo
Nepaisant visų Jūsų pastangų, vis tiek gali pasitaikyti bankroto ir nemokumo atvejų tarp Jūsų klientų. Jei klientas vėluoja sumokėti ir nesilaiko terminų, kreipkitės į “Credeo” skolų išieškojimo komandą. Mes dirbame pagal „No Win, No Fee" principą (tik atvejais, jeigu skolininkas yra LT įmonė), t. y. mums sumokama tik tuo atveju, jei sėkmingai išieškome Jūsų skolas. Todėl nėra jokios rizikos kreiptis į mus jau šiandien, jei susiduriate su tokiomis problemomis.
„Credeo" ekspertai specializuojasi suprasdami šiuos klientų nemokumo iššūkius ir siūlo sprendimus, pritaikytus Jūsų verslo poreikiams. Mes pasisakome už subalansuotą požiūrį į riziką, pagal kurį rizikos valdymas ir santykių su klientais kūrimas eina koja kojon. Norėdami gauti daugiau informacijos ar pagalbos, skambinkite mums arba rašykite el. paštu +370 5 250 7585, office@credeo.lt.