Forgot password?

Vėluojančių atsiskaitymų valdymas- sritis, apie kurią dažnas pradedantis verslininkas nepagalvoja. Esminiai patarimai.

2023-01-18

Startuolių savininkai yra vieni drąsiausių žmonių pasaulyje. Jie siekia savo svajonės įgyvendinimo, nors ir žino, kad jų nesėkmės tikimybė yra pakankamai didelė.

Kalbant apie skolų išieškojimą, startuolių savininkai dažnu atveju nėra tinkamai pasirengę tam, kas jų laukia – klientų nemokumas. Pardavėjai nelinkę suteikti kreditų pradedantiesiems, neturintiems istorijos, tuo tarpu klientai gali pasinaudoti jų patirties stoka, sąskaitas startuoliui sumokėdami tik po atsiskaitymo su savo prioritetiniais verslo partneriais. Tai yra ta ,,juodoji” verslo pusė, apie kurią dažniausiai pradedantieji įmonių savininkai net nepagalvoja iki kol neatsiranda pirmasis nemokumo atvejis.

1. Visada patikrinkite potencialaus kliento kreditingumą

Prieš pristatant prekes ar paslaugas bet kokiomis atidėto mokėjimo sąlygomis, svarbu patikrinti pirkėjo kreditingumą. Kredito davėju tampate naudodami savo verslo pinigus finansavimui teikti 30, 45, 60 ar daugiau dienų todėl būtina valdyti šią riziką ir nefinansuoti tokių klientų, kurie yra pernelyg rizikingi arba bendradarbiauti su jais griežtesnėmis sąlygomis, nusimatant papildomus saugiklius. Įmonėje esančių ar viešai prieinamų, nemokamų duomenų dažnai nepakanka pirkėjų kreditavimo ar jų skolų valdymo sprendimams priimti. Todėl iš anksto pasirūpinkite partneriais, kurie jums operatyviai galės pateikti detalesnę informaciją apie jūsų potencialų klientą. 

Savo klientams Credeo suteikia galimybę naudotis tiek Lietuvos, tiek kitų šalių įmonių duomenų bazėmis, kuriose pateikiama detali informacija apie ūkio subjektus.

2. Siųskite priminimus apie pavėluotus mokėjimus

Dauguma apskaitos sistemų gali automatiškai išsiųsti išankstinius priminimus apie atsiskaitymo terminus. Bet kai tai neduoda tiesioginių rezultatų, nedelskite ir su pradelstais atsiskaitymais pradėkite dirbti iškart, ne vėliau kaip praėjus 5 dienoms po sąskaitos apmokėjimo. Palaikant reguliarų kontaktą galima atgauti skolą arba susitarti dėl mokėjimo dalimis, priklausomai nuo vėlavimo priežasčių. Jūsų aktyvūs veiksmai liudys, kad esate rimtas žaidėjas rinkoje ir nevalia jūsų apgaudinėti. Siunčiamuose laiškuose nereikėtų pamiršti nurodyti tolimesnių veiksmų sekos dėl pradelstos skolos administravimo.

3. Leiskite patikimam partneriui perimti skolų išieškojimą

Ypač naujam verslui, labai svarbu turėti patikimą skolų išieškojimo partnerį. Nepatyrę verslininkai yra pernelyg optimistiškai nusiteikę dėl to, kad klientas už paslaugas apmokės laiku, nedelsdamas. Klientai tai žino ir gali pasinaudoti jauno verslo patirties stoka. Dėl to yra svarbi nepriklausoma trečioji šalis, kuri gali greitai surinkti duomenis, o esant poreikiui operatyviai išieškoti skolą, išsaugant prekybinius santykius ir prekės ženklo reputaciją.

Mes, Credeo skolų išieškojimo ekspertai, jau daugiau nei 11 metų esame daugumos verslų budinti pagalba. Veikiame profesionaliai, suderintai ir taktiškai, nes puikiai suprantame verslo poreikį ne tik išieškoti skolą, bet ir „išsaugoti“ Pirkėją.